nathaliemoralesc.blogg.se
We Came, We Raved, We Loved

Chiles Nationaldag !

Idag är det Chiles nationaldag och då brukar vi hemma äta chilensk mat och ha en middag med släkten. Vi bjöd alltså min mormor och min morbror och morfar och sen så var det mamma , pappa , jag och storebror . Min lillebror sov så han hann inte äta mat men självklart så finns det ju kvar mat till han.  Men vi åt alltså kött och kyckling , ris, potatis och en speciellt chilensk mat var det då en majs gryta typ och så hade man majsgrytan i en majs skal eller vad man nu ska kalla skalet. Det blev jätte gott mums ! :) Här får ni en bild på maten . Och en annan grej så var det min storebror som gjorde kycklingen , han ville göra som tv programmet " mästerkocken" gjorde med kycklingen att man skulle lägga öl inuti kycklingen och såklart när man så väl grillar det så går alkoholen bort :) . Det blev ganska gott . Haha tyckte det var så kul hur kycklingen stog upp !! :'D haha








Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback